FOTOGRAFĒŠANA - pirmā daļa. Kļūdas.

Meistardarbs.lv aizsāk rakstu sēriju ”Fotografēšana”.

Preces fotogrāfijas kvalitāte un tajā attēlotās lietas pievilcīgums būs noteicošais faktors, vai pircējam šī prece iepatiksies un viņš vēlēsies to iegūt savā īpašumā.
Šobrīd, kad pircēji lielražotāju produkciju ir pieraduši redzēt dažādos katalogos un reklāmās profesionāļu studijās nofotografētu, ar attēlu rediģēšanas programmām uzlabotu, individuālā darba veicējam sacensties ar šo fotogrāfiju ir liels izaicinājums, jo viņa rīcībā ir tikai savs fotoaparāts un mājas apstākļi.

Šajā rakstā apskatā noskaidrosim biežāk pieļautās amatieru kļūdas, fotografējot savus ražojumus.

FONS

Pārāk raibs fons. Prece fotografēta uz raiba gultas vai galda pārsega, radot krāsu jūkli.

Sadzīvisks fons. Prece fotografēta, fonā redzot raibas tapetes, košus dīvānus u.c. mājokļa elementus, līdz ar to pircējs spiests aizdomāties līdz ražotāja sadzīves apstākļiem, nevis koncentrēties uz preci.

Piemērs. Sadzīvisks fons:

 

Brūna grīda. Prece fotografēta uz grīdas, gan radot zibspuldzes atblāzmu, gan netieši raidot potenciālajam pircējam signālu, ka viņa pirkums mētājas pa grīdu. Turklāt grīdu klasiskie brūnie toņi un lamināts pārsvarā nesader ar preces krāsu.
Izvēlētais fons neizceļ preci. Piemēram, baltas rotas uz balta papīra:

 


Nomācošs fons. Izvēlētais fons nomāc preces krāsas. Piemēram, maigi violetas krāsas prece fotografēta uz spilgta pamata. Savukārt brūnas krāsas fons 90 % gadījumu nav piemērots preces krāsai.

Piemērs. Sarkanā krāsa nomāc cepures rozā-violeto rakstu:

 

Zaļš dabas fons – ziedi, zaļumi – piemēroti tikai liela gabarīta precēm, piemēram, mēbelēm, vai arī liela laukuma auduma izstrādājumiem. Maza izmēra preces – rotaslietas – uz šī fona vienkārši „pazūd”, ja vien nav nofotografētas macro režīmā.
Zilgans fons. Fotografējot uz baltas papīra lapas dienasgaismā bez zibspuldzes nereti fons ir nevis balts, bet zilgans. Kā to novērst, skaidrosim nākamajos turpinājumos.

PRECE NAV PIETIEKAMI LABI APSKATĀMA

Attālums. Prece ir nofotografēta no pārāk liela attāluma. Pārāk liels attālums no fotografējamā objekta veido nesimetrisku fotogrāfiju, ar pārāk mazu, detaļās grūti saskatāmu objektu vidū un pārāk lielu nevajadzīgu  laukumu apkārt. Galvenais priekšmets ir izstrādājums pārdošanai, tam jāvelta vismaz 80% no kadra laukuma.
Plakne. Apģērbus ir ērti un vienkārši fotografēt  izklātus uz plaknes, taču tad nav iespējams novērtēt to fasonu un kā tie izskatīsies valkājot. Savukārt tādas preces kā cimdi, zeķes un auduma maisiņi labāk izskatās, fotografēti tieši uz plakanas virsmas.

Piemērs neveiksmīgam džempera rakursam. Turklāt fonā traucē raibais galdauta fons:

 

 

APGAISMOJUMS

Pārāk tumšs. Prece ir nofotografēta tumšā vietā, bez zibspuldzes, radot drūmu un tumši ēnainu iespaidu.

Pārāk izgaismots. Prece ir nofotografēta tumšā vietā, ar zibspuldzi, tādejādi apkārtējo fonu padarot burtiski melnu, bet pašu preci – izgaismojot.
Zibspuldzes atspīdums. Ja ar zibspuldzi fotografē preci uz lakotas virsmas, vai arī pati prece ir lakota,  tad veidojas fona atspīdums, radot nekvalitatīvu iespaidu.

Piemērs. Zibspuldzes atspīdums:

 


ASUMS

Fotogrāfija ir miglaina, jo 1) fotografējot pārāk tuvu, nav ieslēgts „macro” režīms; 2) spiežot slēdzi, ir izkustināts pats aparāts.

Piemērs.  Preces attēls nav dzirds:

 


NEPAREIZA FOTOGRĀFIJAS APSTRĀDE

Izmantojot plašās datorprogrammu iespējas, nereti tiek pārspīlēts ar bildes krāsu paspilgtināšanu un izgaismošanu. Līdz ar to netiek radīts reāls priekšstats par preci, pircējā radot vilšanos.

- - -

Sekojiet līdzi rakstu sērijai „FOTOGRAFĒŠANA”!  Nākamo reizi runāsim, kā izvēlēties atbilstošu fonu un rakursu.